menu

Cova do Mario

Cova do Mario
Atención: Esta totalmante prohibida la reproducción de las fotografías en otros medios electrónicos o impresos sin la autorización expresa del autor. Si te interesa la foto contacta con el autor: Juan Osorio ©
Descripción

GAL: Esto foi un dos últimos refuxioso de Mario Rodriguez Losada, coñecido como "Mario de Langullo" ou "O Pinche"; foi o último maquis de todo el estado. Con 22 anos, cando se producíu o golpe de Estado decidiu agocharse no monte uns días para que non o chamaran a filas. Despois de pasar eses poucos días no monte e volver a ter contacto coa xente viu que todo estaba baixo dominio golpista e por medo ás represalias decidiu seguir no monte; nesta etapa con un grupo de xente moi desorganizada, na que se lle imputaron varios delitos entre eles o asasinato do cura de Cesuris, o que foi decapitado; e que anteriormente fora o delator do pai de Mario,asasinado no 37. Posteriormente colaborou coa Federación de Guerrillas de León-Galicia e co Exército Guerrilleiro de Galicia. Trala caida destes Mario decidiu continuar no monte tendo enlaces en diferentes pobos ata que no ano 68, depois de 32 anos no monte fuxiu a Francia, coa axuda dun cura. Puido regresar de Francia no 79 e morreu no 86 en Seadur onde está enterrado.

ESP: Este fue uno de los últimos refujios de Mario Rodriguez Losada, conocido como "Mario de Langullo" o "O Pinche"; fue el último maquis de todo el estado. Con 22 anos, cuando se produjo el golpe de Estado decidió esconderse en el monte unos días para que no lo llamaran a filas. Después de pasar esos pocos días en el monte y volver a tener contacto con la gente vió que todo estaba bajo dominio golpista y por miedo a las represalias decidió seguir en el monte; en esta etapa con un grupo de gente moy desorganizada, en la que se lle imputaron varios delitos entre ellos el asasinato del cura de Cesuris, que fue decapitado; y que anteriormente fuera el delator del pdre de Mario,asasinado en el 37. Posteriormente colaboró con la Federación de Guerrillas de León-Galicia y con el Exército Guerrilleiro de Galicia. Tras la caida destos Mario decidió continuar en el monte teniendo enlaces en diferentes pueblos hasta que en el año 68, depués de 32 años en el monte huyó a Francia, con la ayuda de un cura. Pudo regresar de Francia en el 79 y murió en el 86 en Seadur donde está enterrado.


Ficha
Copyright Juan Osorio [ Juan Osorio ] ©
starstarstarstarstar

Categoria Otros
Realizada el 04/07/2018
Subida el 04/07/2018
784 Visitas.
Localización
Continente: Europa País: España Región: Orense Sitio: castro caldelas